Op 4 juli 1925 zorgde André Citroën voor een ongekende stunt: hij verlichtte als eerste de Eiffeltoren met maar liefst 250.000 lampjes. Dit technische en publicitaire meesterwerk symboliseerde de vooruitstrevende geest van Citroën, dat tot 1934 jaarlijks de verlichting vernieuwde met telkens indrukwekkende innovaties zoals een reusachtige thermometer en klok. Al vroeg stond technologische innovatie bij Citroën centraal, altijd met het doel het dagelijks leven van mensen te verbeteren.
Citroën viert 100 jaar elektrificatie
Honderd jaar na het verlichten van de Eiffeltoren bevestigt Citroën opnieuw zijn pioniersrol in elektrische mobiliteit. Met een reeks innovatieve en betaalbare elektrische modellen maakt het merk zijn belofte waar: verantwoorde mobiliteit voor iedereen.

Een lichtend voorbeeld sinds 1925
Elektrische mobiliteit voor iedereen
Citroën houdt diezelfde visie springlevend in 2025. Het merk maakt zich sterk voor toegankelijke elektrische mobiliteit in een tijd waarin duurzame oplossingen noodzakelijk én nog niet voor iedereen betaalbaar zijn. Met slimme technologieën zoals HYBRID-aandrijving, geavanceerde batterijopties en gebruiksvriendelijke apps, zoals de nieuwe e-ROUTES reisplanner, brengt Citroën verantwoord rijden dichterbij dan ooit.

Nieuwe modellen: slim, betaalbaar en verrassend elektrisch
Citroën ë-C3: Een betaalbare hatchback, met een actieradius tot 320 km (WLTP). Praktisch, comfortabel én volledig elektrisch.
ë-C3 Aircross: Citroëns eerste elektrische compacte SUV. Nu al verkrijgbaar met 300 km bereik, binnenkort ook met 400 km (WLTP).
Nieuwe ë-C5 Aircross: De ultieme elektrische gezinsauto met tot 680 km bereik – perfect voor dagelijks gebruik én lange reizen.
Nieuwe Ami & Ami Buggy: Micromobiliteit opnieuw uitgevonden. Ideaal voor stedelijk gebruik en nu ook in avontuurlijke Buggy-uitvoering.
e-ROUTES: De slimme reisassistent, beschikbaar via het infotainmentsysteem of als app, plant je reis inclusief laadmomenten optimaal in.

Citroën blijft verrassen – toen en nu
Van de iconische 2CV tot de revolutionaire ë-C3: Citroën blijft trouw aan zijn DNA van innovatie, eenvoud en bereikbaarheid. Met lichtgewicht LFP-batterijen, scherpe prijsstellingen en vernuftige technologie blijft het merk vooroplopen in een wereld in transitie.
Met een brede keuze aan elektrische modellen in verschillende segmenten, slimme technologieën en een mensgerichte benadering, maakt Citroën zich op voor de volgende 100 jaar. De energietransitie is in volle gang – en Citroën laat opnieuw zien dat echte innovatie begint bij bereikbaarheid.