Nieuwe C5 X klaar voor introductie

Body

De C5 X is het nieuwe topmodel van Citroën. De auto werd in 2021 onthuld en brengt alle expertise van Citroën op gebied van comfort samen. De grand tourer stelt nieuwe maatstaven in zijn segment. Het is een auto die de elegantie en dynamiek van een sedan combineert met de ruimte en veelzijdigheid van een stationwagen en de zitpositie van een SUV. Het actieve Citroën Advanced Comfort® onderstel en de Advanced Comfort® stoelen geven het gevoel alsof de auto boven het wegdek zweeft. Welzijn, rust en kalmte staan centraal, net als bij de introductiecampagne.

In de video zien we de bestuurder van een Citroën C5 X met zijn gezin. Aan boord heerst een diepe rust. Het is een emotionele metafoor, waarbij de bestuurder fantaseert over het gevoel dat een astronaut moet hebben als hij in de ruimte zweeft. Hij geniet van een moment van rust, dat hij doorbrengt samen met zijn gezin. Het fysieke en mentale comfort van de C5 X maakt het rijden stil, soepel en kalm. Het is de sfeer waar het merk Citroën voor staat: humanisme en kalmte.

“Bij de meeste reclames staan de ruimte, raketten en astronauten voor snelheid, kracht en prestaties. Wij gebruiken de gewichtsloosheid als een metafoor voor de sensaties die je ervaart achter het stuur van de Citroën C5 X. Sensaties van welzijn, rust en kalmte. Het is altijd erg leuk om samen te werken met een merk dat dingen zo anders kan doen dan men verwacht!” zegt Stéphane Xiberras, President en Chief Creative Officer van het bureau dat de campagne voor de C 5 X heeft gecreëerd.

“Citroën is een merk dat bekendstaat om zijn innovatieve en avantgardistische benadering. Sinds iets meer dan een jaar willen we dit laten zien aan de hand van grote veranderingen in onze reclamestrategie. De video en de rest van de introductiecampagne van de C5 X zetten de toon en benadrukken alles waar de auto voor staat. Een vloeiende rijbeleving, ongeëvenaard comfort en een intens gevoel van vrede en welzijn,” zegt Laurent Barria, Marketing and Communications Director bij Citroën.

De introductiecampagne is geproduceerd in samenwerking met het bureau Traction (BETC Group). De video is geproduceerd door Rune Milton, van productiebedrijf Phantasm. De studioscènes zijn gefilmd in Slovenië en de dynamische scènes op het Kroatische eiland Krk. De soundtrack van muziekproducent Start-Rec laat het gevoel van welzijn dat de bestuurder heeft tot zijn recht komen, versterkt het effect van gewichtsloosheid en sluit aan op de nieuwe positionering van Citroën. De video is het begin van een introductiecampagne waarbij de thema’s welzijn, rust en kalmte op verschillende manieren centraal staan.